Fedme, Fiber og Vægt ledelse

weight-loss

Fedme, et body mass index (BMI) større end 30,0 kg / m squared er blevet en verdensomspændende epidemi. Næsten en tredjedel af befolkningen i USA er overvægtig, og en anden tredjedel af den voksne befolkning er overvægtig (BMI 25,0 – 29,9 kg / m kvadratisk).

Forekomsten af ​​svær fedme (BMI større end 40 kg / m kvadreret) mere end fordoblet i løbet af 90’erne. Konsekvenserne for ens sundhed for at være overvægtige omfatter øget risiko for udvikling:

  • Hjerte sygdom
  • Højt blodtryk
  • Type 2 diabetes
  • Forhøjede blodlipider
  • Visse kræftformer
  • Muskel- og skjoldlidelser
  • Søvnapnø
  • Komplikationer i graviditeten
  • Depression og andre psykologiske problemer

Fiber er defineret som en diætbestanddel, der ikke nedbrydes til absorberbare enheder i maven eller tyndtarmen. Opløselige fibre er mere opløselige i vand i forhold til uopløselige fibre. For yderligere at klassificere kostfiber siges det, at de enten er fermenterbare eller ikke-fermenterbare, afhængigt af om ufortyndede fibre forbruges af mikrober indeholdt i tyktarmen; Denne fermentation er kilden til gassen og dermed meget locker-rum humor, der ledsager en høj fiber kost.

Central_Obesity

Tanken om at øge kostfiber til vægtstyring og fremme af godt helbred er ikke en ny. En nylig undersøgelse har vist, at en daglig stigning på 10 gram kostfiberindtagelse reducerer risikoen for koronarhændelser med 12% og koronar dødsfald med 19%. Interessant nok viste denne undersøgelse også, at overvægtige individer har signifikant højere fedt og lavere fiberforbrug sammenlignet med normale vægtindivider; Desuden at der ikke er nogen forskel i energiindtag mellem de overvægtige og normale vægtpersoner. Vi kan konkludere heraf, at forskellen i legemsvægt mellem normale og overvægtige personer har mere at gøre med fedt end energiforbrug. Nogle forskere har konkluderet, at ved at øge det daglige fiberindtag med 14 gram reduceres energiforbruget med 10% og forårsager et fald i kropsvægt. Den vægtreducerende virkning af kostfiber viste sig at være mere udtalt i fedme end hos personer med normalvægt.

Vægt ledelse er virkelig ikke raket videnskab; Det er simpelthen et spørgsmål om at afbalancere energiindtag med den krævede energi. Desværre, som din mor måske har fortalt dig, er djævelen i detaljerne. Den kultur, som vi har omfavnet i Vesten, og som vi hurtigt eksporterer verden rundt, kræver masser af billig, god smag, høj energi mad og så lidt fysisk arbejde / aktivitet som muligt. Resultatet er, at vi har tendens til at spise flere kalorier, end vi har brug for, hvilket gør vores kroppe til at gemme de ubrugte kalorier som fedt. For at tabe overskydende vægt og derefter opretholde en ønsket vægt kræver en livsstilsændring, der er så stor, at de fleste af os ikke engang vil overveje det, og de af os, der normalt varer kun omkring 60-90 dage på vores spartanske regime. Hvis du kan gøre det, gå for det og glæde det faktum, at du er i en meget elite klub med meget disciplinerede individer.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s